شناسهٔ خبر: 177954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی ۶۰ کیلومتر  راه روستایی در شهرستان‌های فریدون‌شهر و چادگان

ببينيد | بازديد مديركل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان اصفهان از پروژه‌هاي شهرستان‌هاي فريدون‌شهر و چادگان مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از اجرای چند پروژه ساخت و بهسازی راه‌های روستایی به طول مجموعا ۶۰ کیلومتر در شهرستان‌های فریدون‌شهر و چادگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: پروژه بهسازی و ساخت محورهای روستایی فهره – اسلام‌آباد، میدانک – پشندگان و پشکوه در شهرستان فریدون‌شهر و محور روستایی دره‌آلوچه – گرداب در شهرستان چادگان، مجموعا به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تشریح کرد: بهسازی محورهای ارتباطی پشکوه و روستاهای مصیر، پشندگان، کلوسه، وستگان، کاهگان علیا و سفلی و وزوه به مرکز شهرستان فریدون‌شهر مجموعا به طول ۴۰ کیلومتر با ۲هزار میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: پروژه از روستای مصیر آغاز و پس از عبور از گردنه کلوسه و روستای وستگان تا آخرین روستای پشتکوه در مسیرهای کوهستانی اجرا می‌شود. که در فاز اول اجرای عملیات راهسازی مصیر – پشندگان – کلوسه به طول ۸ کیلومتر تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته‌است.

دادخواه با اشاره به اینکه در حین پروژه مسیر جایگزین یا اصطلاحا واریانت نیز قبل از گردنه کلوسه اجرا می‌شود، عنوان کرد: به همین جهت مشکل انسداد مسیر در زمستان به دلیل سقوط بهمن در این مقطع مرتفع می‌شود. در این طرح حدود ۲ کیلومتر مسیر منتقل شده در دامنه کوه احداث می‌شود.

مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: برای بهسازی و ایجاد راه ارتباطی پیشکوه با پشکوه فریدون‌شهر محور میدانک – پشندگان به طول ۴۲ کیلومتر در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در قطعات مختلف برحسب اعتبار اجرا می‌شود و تاکنون ۲ قطعه به طول ۶ کیلومتر اجرا شده و قطعه سوم نیز به طول ۸ کیلومتر با ۶۰درصد پیشرفت در حال اجرا است.

فرزاد دادخواه افزود: اعتبار تخصیص یافته در این قطعه ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و بخشی از قیر مورد نیاز پروژه نیز با همکاری اداره‌کل امور عشایر استان تامین می‌شود.

مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خصوص پروژه ساخت راه روستایی فهره – اسلام‌آباد به عنوان راه ارتباطی استان‌های اصفهان و لرستان در بخش پیشکوه نیز عنوان کرد: در این پروژه با اجرای خاکریزی و لایه اساس در مسری به طول ۳ کیلومتر تاکنون ۷۰درصد پیشرفت داشته‌است و به زودی اجرای آسفالت آن نیز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با احداث این محور با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیاد ریال، خط لوله گاز استان لرستان به پیشکوه متصل و روستاهای منطقه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

دادخواه همچنین با اشاره به پروژه‌های ساخت راه روستایی در شهرستان چادگان تشریح کرد: بهسازی محورهای روستایی حرمانک سردره، دره‌آلوچه، گرداب مجموعا به طول ۶ کیلومتر تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌است.

مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: این پروژه با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور بهسازی راه‌های ارتباطی روستاهای بخش چنارود شهرستان چادگان در حال اجرا می‌باشد و سازمان بسیج سازندگی استان نیز بخشی از قیر مورد نیاز پروژه را تامین می‌کند.